Алайда, соңғы кезде интернет желісінде тәңіршілдік ұстанымдағылар бой көтеріп, Ислам діні туралы қисынсыз пікірлерді, мәліметтерді тарата бастады. Олардың пайғамбарға тіл тигізулері, оны мазақ қылулары, Құранды мансұқтауға әрекет етулері – үлкен зұлымдық әрі қиянат. Тәңіршілдердің мұндай іс-әрекеттеріне мұсылман жұртшылығы өз наразылықтарын білдіреді және оны тоқтатуды талап етеді.
Себебі, хадисте: «Кімде-кім шариғатқа қайшы бір жағдайды көрсе, оны күшпен тоқтатсын. Ал, шамасы келмесе, тілмен айтсын. Ол да қолынан келмесе, жүрегімен наразылық білдірсін. Иманның ең әлсіз тұсы – осы (соңғысы)», – делінген (Муслим).
Осы ретте Тәңір және тәңіршілдік мәселесіне тоқталып, «Алла мен Тәңір ұғымы», «Тәңіршілдік дін бе, әлде наным-сенім бе?», «Қазіргі қазақ қоғамында тәңіршілдіктің орны» туралы қысқаша мәлімет беріп өтсек.
Қазақ халқы Ислам дініне дейін басқа дін және наным-сенімдер қатарында тәңіршілдікті деұстанған болуы мүмкін. Бірақ, оның қалыпты дін атаулыға тән пайғамбары, киелі кітабы болмаған. Сондықтан, оның нақты діниұстанымы мен жүйеленген шариғи заңдары да жоқ. Тек тәңіршілдік дінінің сарқыншақтары ретінде қалған ырымдар мен ғұрыптар ғана бар. Онда да олар шамандық ырым, ғұрыптармен мидай араласып кеткен.
Қазақ даласына Ислам діні келіп жеткеннен соң қазақ халқы бұл жаңа дінді өз еркімен қабылдағаны тарихи шындық. Сонда да, ат төбеліндей тәңіршілдер «қазақ өзінің ата-баба діні тәңіршілдікті ұстануға тиіс» деп аты бар да заты жоқ өлі дінді тірілту әрекетінде жүр. Әрине, қазақ халқын енді «елес» дін тәңіршілдікке қайтару мүмкін еместігі анық.
Олар Исламды арабтардың ұлттық діні ретінде көрсете отырып, қазақтарды өздерінің ата-баба дініне, яғни «ұлттық» діні тәңіршілдікке қайтаруға тырысуда. Бұл насихат түптеп келгенде қазақты тәңіршілдікке қайтару бағытында айтарлықтай нәтиже бермесе де, онсыз да ыдырап жүрген ұлтжанды азаматтардың бастарының бірігуіне кедергі болуда.
Исламды қазақ халқына жат дін етіп көрсету арқылы тәңіршілдікті насихаттау үрдісі мұсылмандыққа жасалып жатқан бірінші идеялогиялық шабуыл емес.
Біріншіден, түркі елдеріне, әсіресе қазақ халқына, тәңіршілдікті Ресей империясы енгізе бастады. Отар елдерінде православ дінін тарату мақсатында, олар «мемлекеттілігі жоқ, басқару жүйесі қалыптаспаған, белгілі идеялогиясы, мәдениеті, діні болған емес, олар пұтқа табынушы» деген ұғымды таратты.
Бұл бағытта Ресей империясы якут, алтай және бурят секілді елдерге христиан дінін таратуға қол жеткізген. Бірақ, қазақ даласында, мұсылман халықтар арасында бұл идея жүзеге аспады.Орынбор мұсылман мәжілісі құрылғаннан кейін, бағыт мүлде өзгерді.
Екіншіден, Кеңес өкіметі кезінде де бұл саясат жалғасын тапты. Этнограф ғалымдаркезең-кезеңмен бұл тақырыпқа оралып отырды, түрлі ғылыми экспедициялар ұйымдастырылды. Сөйтіп, Кеңес дәуірінде Орта Азия және Қазақстан халықтары туралы«мұсылмандықтан хабары жоқ» деген пікірді қалыптастырып, Исламнан бұрынғы мәдениетэлементтері көбірек сақталып қалған, деп тұжырымдауға әрекет етті.
Үшіншіден, тәуелсіздік заманында тәңіршілдікті насихаттайтын «ойшылдар» шыға бастады. Бұған себеп, дінсіздік (атеизм) қоғамы құлаған соң, кейбір атеистер дін мәселесінде өзінің позициясын таба алмай қалды. Сол үшін олар түрлі идеяларды ойлап таба бастады да, оны өздерінің клубтары мен сайттары арқылы таратуға кірісіп кетті.
Шариғат үкіміне келсек, Ислам дінін мойындамайтын, Мұхаммед пайғамбарды (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) кемсітетін адам, қазақ болса да, мұсылман саналмайды. Ондай адамның бауыздаған малы харам, қайтыс болса, оған жаназа намазы оқылмайды, өлігі мұсылман зиратына қойылмайды, ондай сенімдегі адамға үйлену де дұрыс емес.
Ардақты ағайын, біз қазақ халқын, әсіресе жастарды қисыны жоқ сөздерге, күмәнді мәліметтерге ермеуді сұраймыз, Алланың мықты арқаны – Ислам дініне жұмыла жармасып, іштен бөлінбеуге шақырамыз. Еліміз аман, жұртымыз тыныш болғай, Жаратқан Иеміз дінімізге қуат бергей!
Хасан АМАНҚҰЛОВ,
Шариғат және пәтуа бөлімі
меңгерушісінің орынбасары
Пікір қалдыру